اتفاق مهم برای خریداران خودرو/ جزییات سامانه ای شدن خدمات پس از فروش خودروها/ چگونه می توان شکایت از خودروسازان را پیگیری کرد؟بررسی سامانه جامع خدمات پس از فروش به نشانی مذکور (irangs. ir) حاکی از این است که این سامانه علاوه بر خودرو و موارد ذکر شده، خدمات پس از فروش کالاهایی نظیر تلفن همراه، - مدیرکل دفتر خدمات فنی وزارت صمت، ضمن اشاره به اتصال همه خودروسازان و واردکنندگان به سامانه ملی گارانتی، درباره نحوه عملکرد این سامانه توضیح داد که پس از اظهار تولید یا واردات خودرو و ثبت اضافه شدن آمار آن به ناوگان، شناسه رهگیری نیز به شناسنامه خدمات پس از فروش اضافه می شود و از آن لحظه به بعد، خدمات پس از فروش قابل پیگیری است و شبکه خدماتی باید طی حدفاصل هفت روز پاسخ مردم را بدهد؛ در غیر این صورت پرونده آن به تعزیرات ارجاع و شکایت حقوقی ثبت می شود. چندی پیش، موضوع اتصال خودروسازان به سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح و اعلام شد که خودرو به سامانه ملی گارانتی اضافه شده است و فرایند حضور خودروسازان داخلی در این سامانه در دستور کار قرار گرفته است؛ برای این منظور خودروسازان باید شبکه خود را معرفی کنند تا پس از ارزیابی و تایید شبکه آن ها، در سامانه قرار گیرند. طبق اعلام وزارت صمت، وعده شد که تا پایان مهر ماه، همه خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی بپیوندند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |