مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 07:002023-10-04سياسي

اهمیت وحدت و همگرایی در جهان اسلام از نگاه کارشناسان عرب


تقویت وحدت و همگرایی در جهان اسلام مولفه ای است که امروز بیش از هر دوره ای بر آن تاکید می شود، نه تنها از سوی جمهوری اسلامی ایران بلکه بسیاری از مسئولان، - تقویت وحدت و همگرایی در جهان اسلام مولفه ای است که امروز بیش از هر دوره ای بر آن تاکید می شود، نه تنها از سوی جمهوری اسلامی ایران بلکه بسیاری از مسئولان، کارشناسان، پژوهشگران و به طور کلی امت اسلامی بر ضرورت تحقق این امر تاکید دارند.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از حامیان اصلی این رویکرد به تازگی میزبان سی وهفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با هدف گسترش وحدت در جهان اسلام بود و در این کنفرانس بر ضرورت توسعه روابط میان کشورهای اسلامی و هشیاری در برابر توطئه دشمنان برای تفرقه افکنی تاکید شد.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس بر استفاده از دیپلماسی فرهنگی برای تقویت ارتباطات میان مسلمانان از آسیا به آفریقا و از آفریقا به اروپا و سایر نقاط جهان تاکید کرد و گفت: دیپلماسی فرهنگی می تواند بر وحدت و یکپارچگی تاثیرگذار باشد و تحکیم وحدت زمینه ساز صلح است.

وی همچنین تصریح کرد صلح و وحدت، ترسیم کننده جهانی عاری از خشونت است .

رییسی گفت: وحدت به معنای یکی شدن مذاهب یا جغرافیای کشورهای مسلمان نیست، بلکه وحدت، اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت وحدت و همگرایی در جهان اسلام از نگاه کارشناسان عرب

اهمیت وحدت و همگرایی در جهان اسلام از نگاه کارشناسان عرب