مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-19اقتصادي

افزایش 50 درصدی تخصیص ارز به واردات شیرخشک


ایران 15 سال است که در تولید شیر خشک نوزادان تقریباً خودکفا بوده و سالیانه 117 میلیون عدد در سال ظرفیت تولید داخلی است و مصرف شیرخشک نوزاد در کشور 61 میلیون عدد در سال گذشته بوده است.

- به گارش ایران، در حال حاضر 4 برند تولیدکننده شیرخشک نوزاد در ایران فعالیت دارند که تأمین این بازار را برعهده دارند.

با وجود این مدتی است میزان عرضه برخی از برندهای شیرخشک نوزاد در بازار کاهش نسبی داشته و فروش آنها با تعداد محدودی انجام می شود.

از این رو خبرها حاکی از آن است که علاوه بر واردات در 6 ماهه نخست سال، 4 میلیون قوطی شیرخشک نیز قرار است از ابتدای هفته آینده از ترکیه وارد کشور شده و در داروخانه های سراسر کشور توزیع شود.

مشکل کمبود شیرخشک حل می شود در همین خصوص سیدحیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضوع کمبود شیرخشک و عدم تأمین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان این محصول برای واردات مواد اولیه شیرخشک اظهار کرد: ارز موردنیاز واردات مواد اولیه شیرخشک در حال حاضر تخصیص داده شده و در چندماه گذشته در زمینه انتقال ارز به مشکل خورده بودیم که ناشی از مشکلات حاصل از تحریم بوده و این موضوع در حال حاضر رفع شده است؛ ما به تولیدکننده ها اعلام کردیم که تأخیر ایجاد شده در انتقال ارز را جبران کنند تا نیاز به واردات نداشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50 درصدی تخصیص ارز به واردات شیرخشک

افزایش 50 درصدی تخصیص ارز به واردات شیرخشک