مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-03دانش

پیشنهاد ایجاد خدمات اختصاصی ویزا برای پژوهشگران


معاون پژوهشی وزیر علوم در مورد راهکارهای بهبود دیپلماسی علمی گفت: یکی از راه حل ها می تواند ایجاد خدمات اختصاصی ویزا برای پژوهشگران و متخصصان با توجه به صلاحیت های آن ها باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، بیستمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه (STS) در کیوتوی ژاپن برگزار شد و پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در میزگرد وزرای این نشست که به میزبانی وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری (MEXT) ژاپن برگزار شد، به تشریح دستاوردهای کشور در حوزه علم و فناوری پرداخت.

صالحی در این نشست که با تمرکز ویژه بر موضوع علم باز و چرخش نخبگان و با حضور وزرا و مقامات هم تراز وزرا از 23 کشور جهان برگزار شد، ضمن اشاره به سرمایه گذاری های ایران در علم و فناوری، گفت: در چند دهه گذشته، سرمایه گذاری های قابل توجهی در علم و فناوری انجام شده که نتیجه آن قابل توجه بوده است.

در حال حاضر ایران از نظر دستاوردهای علمی، رتبه اول در غرب آسیا و رتبه پانزدهم در دنیا را دارد.

* 30 درصد اعضای هیأت علمی دانش پژوهان زن هستند وی با تأکید بر نقش زنان در پیشرفت های کشور، اظهار کرد: نقش کلیدی زنان و دختران با تحصیلات عالی در این پیشرفت غیرقابل انکار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ایجاد خدمات اختصاصی ویزا برای پژوهشگران

پیشنهاد ایجاد خدمات اختصاصی ویزا برای پژوهشگران