مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 15:452023-10-17اقتصادي

افزایش صادرات از گمرکات آذربایجان غربی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گفت: طی 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 67 میلیون و 732 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 24 میلیارد دلار از گمرکات کشور به بازارهای هدف صادر شده است که بیش از 3 میلیون و 981 هزار تن به ارزش بیش از یک میلیارد و 451 میلیون دلار از گمرکات استان آذربایجان غربی صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور امسال 3 میلیون و 981 هزار تن انواع کالاهای داخلی به ارزش بیش از یک میلیارد و 451 میلیون دلار از گمرکات استان به کشورهای هدف صادر گردیده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 41 درصد و از لحاظ ارزشی 63 درصد افزایش داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده بیش از 266 هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش بیش از 505 میلیون و 482 هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: عمده کالاهای صادراتی استان در حوزه های پتروشیمی و پایه نفتی، صنعتی، مواد معدنی و صنایع معدنی، کشاورزی، فرش و صنایع دستی بوده و عمده کشورهای مقصد صادراتی آلمان، کانادا، ترکیه، عراق، روسیه، امارات متحده عربی، چین، بلاروس، قرقیزستان، قطر، آذربایجان، صربستان، افغانستان، هند و غیره می باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

افزایش صادرات از گمرکات آذربایجان غربی