مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 12:452023-10-02اقتصادي

25 درصد گوشت استان مرکزی توسط عشایر تولید می شودد


استان مرکزی دارای 770 خانوار عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که 90 درصد آنان در شهرستان های ساوه و زرندیه و مابقی در خمین و دلیجان مستقر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، روح الله نظامی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امور عشایری استان در راستای تنوع بخشیدن به اقتصاد و مقابله با  تاثیرات خشکسالی اقدام به اجرای طرح های چهارگانه در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه  گردشگری، توسعه صنایع دستی از طریق خوشه بندی و دسته بندی و در راستای  تنوع بخشی به اقتصاد و معیشت کرده است.

  وی با اشاره به این که تنوع بخشی به اشتغال و افزایش درآمد عشایر از اهداف اجرای این طرح چهار گانه است، افزود: در این خصوص46 نفر در این استان شناسایی و یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر امور عشایری استان مرکزی گفت:  همچنین طرح تولید قراردادی گوشت قرمز دام سبک عشایر در این استان اجرا می شود که تولید 6 هزار راس دام سبک در برنامه قرار دارد.

  وی بیان کرد: شرکت تعاونی، اتحادیه عشایری، اداره کل و سازمان جهاد کشاورزی در هر لحظه می توانند از محل پروار دام ها بازدید و راستی آزمایی کنند.

نظامی گفت: طرح تولید قراردادی گوشت قرمز به منظور تامین نیاز با پروار بندی یک میلیون راس دام در کشور اجرا می شود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 درصد گوشت استان مرکزی توسط عشایر تولید می شودد

25 درصد گوشت استان مرکزی توسط عشایر تولید می شودد