مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-07بين الملل

سفر نخستین زن پاکستانی با هواپیمایی عجیب به فضا


شرکت فضایی خصوصی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) نامیرا سلیم، اولین شهروند پاکستانی را در ماموریت «Galaktic 04» با چهارمین پرواز فضایی تجاری خود به فضا برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، شرکت فضایی خصوصی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) نامیرا سلیم، اولین شهروند پاکستانی را در ماموریت Galaktic 04 با چهارمین پرواز فضایی تجاری خود به فضا برد.

شرکت ویرجین گلکتیک به تاریخ سازی در پرواز های فضایی ادامه می دهد.

این شرکت روز گذشته با موفقیت توانست نخستین فرد پاکستانی را برای اولین بار در ماموریت Galaktic 04 خود که از بندر فضایی آمریکا در نیومکزیکو به هوا بلند شد، به فضا بفرستد.

نامیرا سلیم (Namira Salim)، اولین شهروند پاکستانی که به فضا رفته، موسس و رییس سازمان غیرانتفاعی اسپیس تراست (Space Trust) است.

این نقطه عطف، کمتر از دو ماه پس از آن رخ می دهد که ویرجین گلکتیک اولین قهرمان سابق المپیک و اولین زوج مادر و دختر را در ماموریت Galactic 02 به لبه فضا برد که طی آن آناستاتیا مایرز 18 ساله به جوان ترین فضانورد تاریخ تبدیل شد.

ماموریت Galactic 04 در ساعت 11:28 روز گذشته به وقت محلی (18:58 به وقت ایران) آغاز شد، زمانی که هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک موسوم به VSS Unity از زیر بال های هواپیمای حامل خود معروف به VMS Eve رها شد تا راهی مرز فضا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر نخستین زن پاکستانی با هواپیمایی عجیب به فضا

سفر نخستین زن پاکستانی با هواپیمایی عجیب به فضا