مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 11:052023-09-24پزشكي

روشی برای کنترل مادران کودک آزار


کودک آزاری، پدیده غیر انسانی و ناراحت کننده ای است که علاوه بر موارد آشکار، گاه به شکل پنهان نیز در برخی جوامع و توسط والدین خود کودک وجود دارد.

- در یک مطالعه پژوهشی در این خصوص، محققان روشی را برای کمک به مادران و کودکان برای رهایی از این پدیده آزاردهنده ارائه داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کودک آزاری و بی توجهی نسبت بـه کودکـان، یکـی از پیچیده ترین مشکلات روانی-اجتماعی است کـه در همـه جای دنیا دیده می شود.

از نظـر سـازمان جهـانی سلامت، کودک آزاری شامل آزار و غفلت از کودکـان زیـر 18 سـال است که در برگیرنده انواع جسمی، جنسی، عاطفی، غفلـت و بی توجهی، سهل انگاری و سایر بهره کشی هایی می شود کـه به آسیب جدی بـه سـلامت، بقـا، رشـد یـا جایگـاه کودک در یک رابطه مسئولانه و قدرت و اعتماد آن ها منجر می شود.

این آزارها می توانند بـه تنهایی یا با هم اتفاق بیفتند و کودکـان از هـر نـژاد، جنسیت و سنی بـا هرگونـه وضـعیت اقتصـادی-اجتمـاعی ممکن است قربانی آن ها شوند.

براساس گفته های متخصصان، با ایـنکـه سـالانه میلیون هـا کـودک، مـورد آزار قـرار می گیرند اما از میزان شیوع آن آمار دقیقی وجود نـدارد و فقدان آمار به منزله عدم وجود مشکل یا اهمیت پـایین آن نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روشی برای کنترل مادران کودک آزار

روشی برای کنترل مادران کودک آزار