مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 08:202023-10-15اقتصادي

ضرورت نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران


نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران ضرورت اساسی دارد و ارائه راهکارهای نوین در جهت بهبود شاخص های کمی و کیفی زراعت برنج مازندران مهم به نظر می رسد.

- ایسنا/مازندران نوسازی بخش مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران ضرورت اساسی دارد و ارائه راهکارهای نوین در جهت بهبود شاخص های کمی و کیفی زراعت برنج مازندران مهم به نظر می رسد.

کاربرد ماشین های کشاورزی از برجسته ترین نمودهای توسعه یافتگی در بخش کشاورزی است و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کشورهای توسعه یافته، عنصر کلیدی در ارتقای استاندارد سطح زندگی مردم این کشورها در قرن بیستم شناخته شده است.

کاهش نیاز به نیروی کار و در نتیجه کاهش هزینه های تولید از ابعاد مهم مکانیزاسیون کشاورزی است و در مزارع مکانیزه، نیروی کار کمتری در مقایسه با مزارع سنتی نیاز است.

همچنین کشت سنتی زمان بر و پرهزینه است؛ از این رو به منظور بهبود سطح درآمدی کشاورزان و جاذبه اقتصادی کشاورزی، مکانیزاسیون این بخش در بسیاری از نقاط جهان به کار گرفته شده است و نظام کشت غرقابی و شرایط دشوار اجرای عملیات زراعی در شالیزارها، کشت برنج را پرهزینه و انرژی بر ساخته است.

محدودیت دسترسی به نیروی کار کافی و سرعت کم اجرای عملیات زراعی در روش سنتی همچنین از مسائل بسیار مهم به شمار می روند و در کشت سنتی ارقام کم محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران

ضرورت نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران