مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-11اقتصادي

جلوگیری از عدم النفع 15 میلیارد دلاری ناترازی گاز با توسعه میادین مشترک


طبق برآوردهای اولیه با کاهش ناترازی گاز صنعتی در فصل زمستان، ایران می تواند سالانه بین 15 تا 20 میلیارد دلار از عدم النفع قطعی گاز صنایع جلوگیری کند.

- یک کارشناس حوزه انرژی گفت: طبق برآوردهای اولیه با کاهش ناترازی گاز صنعتی در فصل زمستان، ایران می تواند سالانه بین 15 تا 20 میلیارد دلار از عدم النفع قطعی گاز صنایع جلوگیری کند.

فرشاد جامع در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت توسعه میادین گازی اظهار کرد: توسعه میادین گازی مشترک ایران برای کاهش ناترازی گاز و تضمین عرضه پایدار بسیار مهم است.

ایران با افزایش ظرفیت استخراج گاز از میادین مشترک می تواند به چندین مزیت دست یابد.

در مرحله اول، می تواند تامین گاز پایدار را در طول دوره های اوج تقاضا، به ویژه در فصول سرد که مصرف انرژی افزایش می یابد، تضمین کند.

وی با بیان اینکه این ثبات برای حفظ بهره وری صنعتی، جلوگیری از وقفه در عرضه گاز و برق به صنایع و اجتناب از ضررهای اقتصادی حیاتی است، گفت: ثانیاً افزایش ظرفیت استخراج گاز می تواند به منافع اقتصادی قابل توجهی منجر شود.

این کارشناس حوزه انرژی ادامه داد: دولت سیزدهم علیرغم چالش ها و تاخیرهای بسیار زیاد پیمانکاران خارجی در زمینه توسعه میادین گازی مشترک، گام های پیشگیرانه ای را در راستای توسعه میادین مشترک گازی برداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از عدم النفع 15 میلیارد دلاری ناترازی گاز با توسعه میادین مشترک

جلوگیری از عدم النفع 15 میلیارد دلاری ناترازی گاز با توسعه میادین مشترک