مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 10:052023-09-24اقتصادي

چگونه می توان تراز آب های زیر زمینی را مثبت کرد؟


مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان گفت: برای تشکیل منابع آب زیرزمینی به طور طبیعی مراحلی وجود دارد که در صورت بوجود آمدن اخلال در این فرآیند طبیعی، - ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان گفت: برای تشکیل منابع آب زیرزمینی به طور طبیعی مراحلی وجود دارد که در صورت بوجود آمدن اخلال در این فرآیند طبیعی، جایگزینی منابع آب برداشت شده با مشکل مواجه شده و در نتیجه بیلان یا تراز آب در یک منطقه خاص به علت برداشت های بیش از حد دچار افت شده و علاوه بر کمبود آب مشکلات زیست محیطی جدی را به همراه خواهد داشت.

جمشید عیدانی در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: در اثر برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی و به علت ثابت بودن میزان تزریق آب به سفره ها شاهد افت سطح آب زیرزمینی در بسیاری از دشت ها خواهیم بود.

وی افزود: در اثر برداشت بی رویه آب زیرزمینی، چاره ای جز کف شکنی و یا جابجایی چاه آب آن هم به عنوان یک راه حل کوتاه مدت و مُسکّن باقی نمی ماند که همه این اقدامات بار مالی زیادی را بر دوش کشاورز خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان یاد آور شد: از دیگر اثرات سوء برداشت بی رویه و خارج از ضابطه از منابع آب زیر زمینی می توان شور شدن تدریجی منابع آب شیرین اشاره کرد به نحوی که این منابع حیاتی در بسیاری از دشت های کشور با حر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان تراز آب های زیر زمینی را مثبت کرد؟

چگونه می توان تراز آب های زیر زمینی را مثبت کرد؟