مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 11:352023-09-28سياسي

فرمان انحلال «جمهوری قره باغ کوهستانی» صادر شد


«سامول شهرامانیان» ریاست جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ امروز (پنجشنبه) حکمی را برای پایان دادن به این جمهوری امضا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ریاست منطقه قره باغ اعلام کرد جمهوری قره باغ کوهستانی از اول ژانویه 2024 منحل می شود.

سامول شهرامانیان ریاست جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ امروز (پنجشنبه) حکمی را برای پایان دادن به این جمهوری امضا کرد.

در حکم انحلال جمهوری قره باغ کوهستانی که نسخه ای از آن در خبرگزاری اسپوتنیک منتشر شده، آمده است: این تصمیم بر اساس اولویت تامین امنیت فیزیکی و منافع مهم و حیاتی مردم قره باغ و با در نظر گرفتن توافق حاصل شده با نمایندگان جمهوری آذربایجان با میانجی گری نیروهای حافظ صلح روسیه مبنی بر اینکه عبور آزادانه، داوطلبانه و بدون مانع ساکنین قره باغ از جمله نیروهای نظامی که سلاح های خود را زمین گذاشته اند تضمین شده، اتخاذ شده است.

طبق این تصمیم تمامی نهادها و سازمان های دولتی از اول ژانویه سال 2024 میلادی منحل می شوند و جمهوری قره باغ (آرتساخ) دیگر وجود ندارد.

طبق اعلام شهرامانیان، این حکم پس از انتشار فورا اجرا می شود.

قره باغ بعد از سقوط امپراطوری روسیه در سال 1917 مورد ادعای ارمنستان و هم جمهوری آذربایجان قرار گرفت و در اوایل دهه 1990 طی یک جنگ از جمهوری آذربایجان جدا افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمان انحلال «جمهوری قره باغ کوهستانی» صادر شد

فرمان انحلال «جمهوری قره باغ کوهستانی» صادر شد