مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 14:402023-09-27بين الملل

مسکو: تحرکات نظامی آمریکا در بالتیک را رصد می کنیم


سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار به آمریکا درباره استقرار سامانه های موشکی در بالتیک، گفت که همراهی کانادا با نازی ها بر روابط آن با مسکو اثر منفی می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور تمام تحرکات و فعالیت های نظامی آمریکا در منطقه بالتیک را رصد می کند.

زاخارووا طی نشست خبری در مسکو توضیح داد که روسیه از نزدیک اقدامات آمریکا در آماده سازی برای انتقال سامانه های تسلیحاتی که قبلاً ذیل پیمان منع موشک های اتمی میان برد ممنوع شده بود را زیر نظر دارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، وی در این باره اظهار داشت: ما در مورد استقرار آتش بار سامانه ام کِی -70 صحبت می کنیم که بر اساس ماژول ام کِی -41 ساخته شده و نه تنها استفاده از سامانه پدافند موشکی اس ام-6 را ممکن می سازد بلکه برای اصابت به اهداف زمینی و سطحی، و همچنین موشک های تاماهاوک با برد بسیار بلندتر به کار می رود .

این دیپلمات روس با بیان اینکه این اولین حضور چنین آتش باری در اروپا نیست، یادآور شد که یک سال پیش نیز نیروی دریایی آمریکا نمونه اولیه ام کی-70 را به یکی از کشورهای اروپایی عضو ناتو به منظور قدرت نمایی منتقل کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: تحرکات نظامی آمریکا در بالتیک را رصد می کنیم

مسکو: تحرکات نظامی آمریکا در بالتیک را رصد می کنیم