مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 14:552023-10-14اقتصادي

خودروسازان رضایت مردم در کیفیت خودرو را جلب نکرده اند


براساس تحلیل هایی که سازمان استاندارد با کمک دانشگاه امیرکبیر در مورد شاخص کیفیت و رضایت انجام داده است، خودرو به عنوان یک کالای انحصاری از نظر کیفیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی اسلام پناه امروز در حاشیه مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران گفت: براساس تحلیل انجام شده توسط دانشگاه امیرکبیر، نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیات و خودرو کمتر از 50 درصد بوده و خودروسازان نتوانسته اند رضایت مردم را به دست آوردند.

  رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی کشور،  5 خودروی بی کیفیت و دارای عیوب پرتکرار را در دولت سیزدهم از مدار تولید خارج شد، بیان داشت: همچنین تعداد استانداردهای اجباری قطعات مفصله خودرو به هزار قطعه را در دستور کار قرار داده ایم.

  وی اظهار داشت: شاخص ها و کیفیت بیش از 50 مولفه و شاخص دارد که با نوع رضایت و رفتار بازار همحوانی دارد، این گزارش ها در مورد کالاهای مختلف تهیه و گزارش آن بر روی سایت سازمان بارگذاری شده و همانطور که اشاره شد شاخص کیفیت و رضایت مندی در کالاهای با تولید انحصاری کمتر از 50 درصد است، اما این شاخص در کالاهایی مانند مواد غذایی، شوینده ها و لوازم خانگی بالای 70 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروسازان رضایت مردم در کیفیت خودرو را جلب نکرده اند

خودروسازان رضایت مردم در کیفیت خودرو را جلب نکرده اند