مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 12:252023-10-17پزشكي

دو سوم افراد بالغ مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند


مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به رواج تغذیه ناسالم در جامعه امروزی، گفت: دو سوم افراد بالغ مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در متون کهن طب ایرانی وظیفه اصلی پزشک حفظ سلامت مردم دانسته شده است، اظهار داشت: این نشان می دهد اولویت در طب ایرانی حفظ سلامت و پیشگیری است که با رعایت شش اصل ضروری حفظ سلامتی یعنی آب و هوا، خوردنی ها و آشامیدنی ها، حرکت و سکون، خواب و بیداری، استفراغ و احتقان و اعراض نفسانی است امکان پذیر است.

حسینی یکتا تغذیه سالم را یکی از شش اصل سته ضروریه یا همان اصول ضروری سالم ماندن دانست و تصریح کرد: در این مکتب طبی بر تغذیه صحیح و پیشگیری و درمان از طریق غذا تاکید فراوانی شده تا جایی که حکمای بزرگ ایرانی همچون محمد بن زکریای رازی اولین و مهم ترین تدبیر درمان را اصلاح یا تجویز رژیم غذایی مناسب می دانند که نشان می دهد برخورداری از تندرستی، بدون داشتن تغذیه صحیح امکان پذیر نیست.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به رواج  تغذیه ناسالم در جامعه امروزی، گفت: امروزه حدود دو سوم افراد بالغ مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند و آمار بالایی در ابتلا به انواع بیماریها داریم که آن را می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو سوم افراد بالغ مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند

دو سوم افراد بالغ مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند