مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 11:352023-10-11اقتصادي

نیمی از سیل های 50 سال گذشته در 15 سال اخیر رخ داده است


سرپرست معاونت آبخیزداری البرز با بیان اینکه در نیم قرن اخیر حدود چهار هزار سیل در کشور ثبت شده که بیش از دو هزار مورد آن در 15 سال گذشته رخ داده است؛ - گفت: این نشان می دهد بحث تغییر اقلیم و اثرگذاری عواملی که بر وقوع سیل موثر هستند، طی این چند سال افزایش داشته است.

علی شهبازی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سیل پدیده ای طبیعی است که از دیرباز در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران گزارش شده، اظهار کرد: این پدیده در دوره های مختلف، با دوره بازگشت پذیری و شدت های متفاوت اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات صورت گرفته از سال 1980 تا 2013 وقوع سیل در مناطق مختلف دنیا یک تریلیون دلار خسارت به کشورها وارد کرده، توضیح داد: طی این مدت حدود 220 هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند.

53 درصد سیل های نیم قرن گذشته کشور در 15 سال اخیر اتفاق افتاده است وی با تاکید بر اینکه وقوع سیل در کشور ما طی دهه های اخیر افزایش پیدا کرده، گفت: حدود 50 درصد سیل هایی که در نیم قرن اخیر در کشور اتفاق افتاده بین 10 تا 15 سال گذشته بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در نیم قرن اخیر حدود چهار هزار سیل در کشور اتفاق افتاده که حدود 53 درصد آنها طی 15 سال گذشته بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از سیل های 50 سال گذشته در 15 سال اخیر رخ داده است

نیمی از سیل های 50 سال گذشته در 15 سال اخیر رخ داده است