مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 13:502023-10-07اجتماعي

تاکید مدیریت منابع آبی به استفاده از آب های سطحی


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد آب شرب در شهرها و روستاها از محل منابع آب های زیرزمینی تامین می شود، گفت: - اکبر باقری، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، در مورد وضعیت آب های زیرزمینی اظهار داشت: استان زنجان دارای 7 دشت (زنجان، ابهر، گل تپه زرین آباد، قیدار و سجاس) است که به جز دشت های ماهنشان و طارم همگی جز دشت های ممنوعه بوده و وضعیت بحرانی دارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان به تغذیه مصنوعی دشت های استان اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که آب های حاصل از بارش باران و برف به سمت حوضچه های تغذیه مصنوعی هدایت شده تا به نوعی سفره های زیرزمینی تغذیه و تقویت شوند.

وی ادامه داد: احداث سد در استان از اهداف شرکت آب و منطقه ای است تا بتوانیم سیلاب ها را جمع آوری کرده تا جذب آبهای زیرزمینی شوند.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد آب شرب در شهرها و روستاها از محل منابع آب های زیرزمینی تامین می شود، گفت: همچنین 100 درصد  کشاورزان و 90 درصد صنعتکاران از آب های زیرزمینی استفاده می کنند از این رو باید استفاده از آب های زیرزمینی فاصله بگیریم و به طرف استفاده از آب های سطحی برویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید مدیریت منابع آبی به استفاده از آب های سطحی

تاکید مدیریت منابع آبی به استفاده از آب های سطحی