مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:102023-09-27سياسي

بردی محمداف: گسترش روابط با روسیه از اولویت های سیاست خارجی ترکمنستان است


رییس جمهور ترکمنستان در دیدار با استاندار منطقه «آستاراخان» روسیه گفت: تقویت و گسترش گفت وگوی سازنده با این کشور و مناطق آن، یکی از مسیرهای اولویت دار سیاست خارجی «عشق آباد» است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ایگور بابوشکین استاندار منطقه آستاراخان روسیه در چارچوب سفر خود به عشق آباد با سردار بردی محمداف ، رییس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت وگو کرد.

بردی محمداف در این دیدار خاطرنشان کرد: تقویت و گسترش بیشتر گفت وگوهای سازنده با روسیه از جمله با مناطق آن یکی از اولویت های سیاست خارجی ترکمنستان است.

دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد وضعیت کنونی و اولویت های تعامل به توسعه پویا روابط بین ترکمنستان و منطقه آستاراخان روسیه اشاره کردند.

در بخش دیگری به وجود اهداف مشترکی برای گسترش دامنه محصولات در تجارت متقابل اشاره و در این راستا بر علاقه طرف ترکمنی برای برقراری روابط نزدیک تر بین دوایر کسب و کار دو کشور تاکید شد.

بردی محمداف با بیان این که در آینده بهره برداری حداکثری از پتانسیل بندر بین المللی ترکمن باشی مورد تقاضا خواهد بود، آمادگی خود را برای بررسی پیشنهادات سازنده در زمینه استفاده از فرصت های حمل و نقل و ترانزیتی بین بنادر ترکمن باشی و بنادر استان آستاراخان اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بردی محمداف: گسترش روابط با روسیه از اولویت های سیاست خارجی ترکمنستان است

بردی محمداف: گسترش روابط با روسیه از اولویت های سیاست خارجی ترکمنستان است