مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 12:352023-09-30سياسي

لزوم کسب کد اخلاق برای تمام طرح های پژوهشی و پایان نامه های حوزه «زیست پزشکی»


بر اساس اعلام «کارگروه اخلاق در پژوهش جهاد دانشگاهی» تمامی طرح های پژوهشی و پایان نامه های حوزه «زیست-پزشکی» در کشور باید قبل از اجرا، کد اخلاق را از یک کارگروه یا کمیته اخلاق در پژوهش معتبر اخذ کرده باشند.

- لزوم کسب کد اخلاق برای تمام طرح های پژوهشی و پایان نامه های حوزه زیست پزشکی بر اساس اعلام کارگروه اخلاق در پژوهش جهاد دانشگاهی تمامی طرح های پژوهشی و پایان نامه های حوزه زیست-پزشکی در کشور باید قبل از اجرا، کد اخلاق را از یک کارگروه یا کمیته اخلاق در پژوهش معتبر اخذ کرده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، بر اساس اعلام کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی، بر اساس ابلاغیه وزارتی از ابتدای سال 1395 تمامی طرح های پژوهشی و پایان نامه های حوزه زیست-پزشکی در کشور باید قبل از اجرا ، کد اخلاق را از یک کارگروه/کمیته اخلاق در پژوهش معتبر اخذ کرده باشند.

بر اساس اعلام کارگروه اخلاق در پژوهش جهاددانشگاهی ازآنجایی که عدم اخذ کد اخلاق به عنوان تخلف پژوهشی محسوب شده و دارای تبعات برای پژوهشگران است، لذا تمامی واحد/ پژوهشکده/ پژوهشگاه/ دانشگاه های جهاد دانشگاهی لازم است که نظارت دقیق بر فرایند اخذ کد اخلاق در پژوهش، داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم کسب کد اخلاق برای تمام طرح های پژوهشی و پایان نامه های حوزه «زیست پزشکی»

لزوم کسب کد اخلاق برای تمام طرح های پژوهشی و پایان نامه های حوزه «زیست پزشکی»