مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 16:052023-09-27پزشكي

افزایش سن بارداری در ایران و مخاطرات آن/ کاهش 4.5 برابری زنان باردار طی 4 دهه


یک پزشک متخصص ضمن هشدار در خصوص افزایش پنجره جمعیتی در کشور گفت: در سال 1360 به ازای هر 4 زن بارور یک نوزاد در کشور وجود داشته اما در حال حاضر با وجود افزایش قابل توجه جمعیت زنان در کشور به ازای هر 18 زن یک نوزاد در کشور وجود دارد.

- ایسنا/سمنان یک پزشک متخصص ضمن هشدار در خصوص افزایش پنجره جمعیتی در کشور گفت: در سال 1360 به ازای هر 4 زن بارور یک نوزاد در کشور وجود داشته اما در حال حاضر با وجود افزایش قابل توجه جمعیت زنان در کشور به ازای هر 18 زن یک نوزاد در کشور وجود دارد.

دکتر سید سعید کساییان 5 مهرماه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مدت زمان پنجره جمعیتی در کشور به 7 الی 10 سال رسیده اظهار کرد: پنجره جمعیتی به معنای مدت زمانی است که افراد در سنن باروری قرار دارند و فرصت باردار شدن دارند؛ اکنون بین هفت تا 10 سال مدت زمان پنجره جمعیتی کشور است که اگر این زمان بگذرد باروری افراد دچار مشکل می شود و حتی دیر می شود و دیگر بچه دار نخواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در سال 1360 شمار زنان با توانایی باروری در جامعه به 10 و نیم میلیون نفر می رسید و کشور از 2 و نیم میلیون نوزاد برخوردار بود، به گونه ای که به ازای هر چهار زن یک فرزند وجود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سن بارداری در ایران و مخاطرات آن/ کاهش 4.5 برابری زنان باردار طی 4 دهه

افزایش سن بارداری در ایران و مخاطرات آن/ کاهش 4.5 برابری زنان باردار طی 4 دهه