مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 08:302023-09-26بين الملل

واکنش آمریکا به اعلام خروج فرانسه از نیجر


وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن گام های آینده خود را در رابطه با بحران نیجر پس از اعلام خروج سفیر فرانسه و نیروهای فرانسوی از این کشور که شاهد کودتا است، - وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن گام های آینده خود را در رابطه با بحران نیجر پس از اعلام خروج سفیر فرانسه و نیروهای فرانسوی از این کشور که شاهد کودتا است، ارزیابی خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان بازدید از کنیا به خبرنگاران در نایروبی گفت: در حالی که ما به دیپلماسی فرصت می دهیم، به ارزیابی هر گام بعدی که اهداف دیپلماتیک و امنیتی ما را در اولویت قرار می دهد نیز ادامه خواهیم داد.

اما او در عین حال تاکید کرد که واشنگتن هیچ تغییر محسوسی در شرایط نیروهای ما ایجاد نکرده و ما واقعا می خواهیم شاهد یک راه حل دیپلماتیک و پایان مسالمت آمیز برای بحران باشیم.

متئو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم فرانسه برای خروج نیروهایش از نیجر در پی کودتای ژوییه در این کشور غرب آفریقا تغییری در موضع آمریکا در نیجر ایجاد نمی کند.

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه یکشنبه گفت که 1500 سرباز تا پایان سال عقب نشینی می کنند و این امر ضربه بزرگی به نفوذ فرانسه و عملیات ضد شورش در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش آمریکا به اعلام خروج فرانسه از نیجر

واکنش آمریکا به اعلام خروج فرانسه از نیجر