مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 15:102023-10-16اقتصادي

اکران تکراری سریال مشکلات نخل‎کاران بافقی


بازهم به سراغ نخل‎داران بافقی می‎رویم و سریال تکراری ضرر و زیان هر ساله آنها را حکایت می کنیم تا مگر روزی مسئولان کشوری و استانی برای رفع مشکلات آنان چاره اندیشی کنند.

- بافق به عنوان گرمترین شهرستان استان کویری یزد دارای معادن غنی سنگ آهن و نخلستان های فراوان است و به همین دلیل نیز چند سالی هست که لقب سرزمین نخل و آهن و آفتاب را در توصیف شهر بافق می آورند.

بافق شهرستانی چهار فصل است به طوری که آنگاه که در مرکز این شهر دما به 45 درجه سانتیگراد می رسد در نقطه‎ای دیگر از این شهرستان مثلاً در منطقه سبزدشت دمای هوا 18 درجه است.

با این حال شغل اصلی مردمان دارالشجاعه کشاورزی و مهمترین محصول آنها نیز خرما و پسته است.

در تابستانهای تفتیده بافق، محصول خرما که برای نخل کاران و کشاورزان این خطه از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است، با افزایش دما و با سرعت بیشتری آماده و روانه ی بازار می شود ولی همواره بازار تقاضا و آمادگی لازم را برای عرضه این حجم بالا از خرما ندارد لذا نخل داران را مجبور به انبار کردن این محصول شیرین می کند و قصه دردآور کشاورز و نخل‎دار از همین جا شروع می‎شود! متاسفانه در چنین مواقعی تمام نخل داران امکان انبار کردن محصول خود را تا بهبود شرایط بازار ندارد و به ناچار مجبورند، محصولشان که با هزار امید و زحمت به بار آورده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکران تکراری سریال مشکلات نخل‎کاران بافقی

اکران تکراری سریال مشکلات نخل‎کاران بافقی