مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 12:252023-09-28اقتصادي

بازسازی و نوسازی 81 رشته قنات در استان قزوین


مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، مرمت و احیای 81 رشته قنات در ‏سطح این استان پایان یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، نصرت اله نیکو اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، مرمت و احیای 81 رشته قنات در ‏سطح استان قزوین پایان یافته است.

‏ وی افزود: برای ‏اجرای این طرح ها بالغ بر 150 میلیارد و 955 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

‏ مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: اعتبار بازسازی 32 رشته از محل اعتبارات استانی و به مبلغ 65 میلیارد و 955 میلیون ریال تامین شده و 49 رشته قنات دیگر نیز از محل اعتبارات ملی ‏با مبلغ 85 میلیارد ریال بازسازی و نوسازی شده اند.

‏ این مسوول بیان کرد: از این تعداد قنات بازسازی و نوسازی شده در کل استان 20 رشته قنات در شهرستان قزوین، 29 رشته ‏قنات در تاکستان، 15 رشته قنات در آوج ، 4 رشته قنات در آبیک و 3 رشته قنات در البرز و 10 رشته قنات در شهرستان بویین زهرا بوده است.

      ‏ نیکو تاکید کرد: حفظ و نگهداری ‏قنوات، به عنوان یک میراث ‏مهندسی کهن و کاربردی اهمیت ویژه ای دارد و در همین راستا طرح بهسازی و نوسازی قنوات ‏یکی از طرح های مهم در این مدیریت است و هرساله متناسب با حج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی و نوسازی 81 رشته قنات در استان قزوین

بازسازی و نوسازی 81 رشته قنات در استان قزوین