مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 15:302023-10-10اقتصادي

برداشت 40 هزار تن سیب زمینی از اراضی جلگه رخ تربت حیدریه


رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه گفت: امسال پیش بینی می شود از 1300 هکتار اراضی زیر کشت سیب زمینی 40 هزار تن محصول برداشت شود.

- سید محمد نجفی، رییس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار فارس درتربت حیدریه ، اظهار کرد: برداشت سیب زمینی از مزارع کشاورزی بخش رخ از ابتدای مهرماه جاری آغاز شده و کار جمع آوری این محصول به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری بیش از 1300 هکتار از مزارع کشاورزی این منطقه زیر کشت سیب زمینی رفته که پیش بینی می شود حدود 40 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

نجفی ارقام کشت شده سیب زمینی در این مزارع را شامل: آگریا، فونتانه، چلنجر، جلی ساگیتا عنوان کرد و گفت: بیش ترین سطح زیر کشت این محصول مربوط به منطقه پایین رخ است.

رییس مرکز جهاد کشاورزی رخ استفاده از ارقام اصلاح شده و کودهای آلی، شیمیایی و ربز مغذی، مبارزه به موقع با آفات و بیماریها، کنترل علف های هرز، رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای 100 درصد آبیاری تحت فشار باعث شده تا مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید در وضعیت بسیار مناسبی قرار گیرد.

وی یادآور شد: تمام مزارع سیب زمینی این بخش به روش تیپ آبیاری می شود که این موضوع می تواند باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف آب در منطقه باشد و به کمک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 40 هزار تن سیب زمینی از اراضی جلگه رخ تربت حیدریه

برداشت 40 هزار تن سیب زمینی از اراضی جلگه رخ تربت حیدریه