مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 13:322023-10-17فرهنگي

امضای تفاهم نامه همکاری سینمایی با تاجیکستان


به منظور گسترش تعاملات فرهنگی و سینمایی ایران و تاجیکستان، تفاهم نامه همکاری بین 2 کشور به امضا رسید.

- به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های سینمایی بین رؤسای سازمان های سینمایی تاجیکستان و ایران برگزار شد.

این سند را محمدسعید شاهیان رییس امور سینمایی تاجیکستان و محمد خزاعی رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری جمهوری اسلامی ایران که در سفری 2 روزه به تاجیکستان رفت، به امضا رساندند.

در این سند جدید همکاری بر تمایل متقابل 2 طرف نسبت به گسترش تعاملات سینمایی تأکید شده و اجرای اقداماتی مانند تبادل، نمایش و عرضه آثار سینمایی یکدیگر، تولیدات مشترک، تبادل تجربیات و دانش فنی، دعوت و شرکت متقابل در رویدادهای مربوطه در هر دو کشور و سایر موارد تأکید شده است.

همچنین، یادداشت تفاهم همکاری متناظر به علاقه و تمایل مشترک برای توسعه روابط دوستانه تحکیم و ارتقای سطح همکاری های سینمایی و با توجه به روابط عمیق فرهنگی و تمدنی و بر مبنای برابری، احترام و منافع متقابل سازمان سینمایی ایران و سازمان سینمایی تاجیکستان به امضا رسید.

تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی یکدیگر، با توجه به ظرفیت های موجود و قوانین و مقررات کشورهای متبوع، دعوت متقابل به رویدادهای سینمایی (جشنواره ها و …) در هر 2 کشور و فراهم آوردن امک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای تفاهم نامه همکاری سینمایی با تاجیکستان

امضای تفاهم نامه همکاری سینمایی با تاجیکستان