مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 09:052023-10-09حوادث

زلزله ای که بیدار است و شهرهایی که خوابند


کمتر روزی است که نقطه ای از این کره خاکی به دلیل خشم زمین نلرزد و خواب را از چشم مردم نگیرد، همین چند روز قبل بود که این گهواره مرگ بی مهابا تن مردم افغانستان و بسیاری از شهرهای خراسان رضوی را برای چندین بار لرزاند.

- ایسنا/خراسان رضوی کمتر روزی است که نقطه ای از این کره خاکی به دلیل خشم زمین نلرزد و خواب را از چشم مردم نگیرد، همین چند روز قبل بود که این گهواره مرگ بی مهابا تن مردم افغانستان و بسیاری از شهرهای خراسان رضوی را برای چندین بار لرزاند.

اگرچه روزی نیست که خبر تکان خوردن و ایجاد زلزله هایی در مقیاس های متفاوت را وقت و بی وقت را نشنویم، اما زمانی این وضعیت برای مردم برخی شهرها نگران کننده تر می شود که بدانیم دومین گسل بزرگ کشور با طول 700 کیلومتر از فاصله 2 تا 5 کیلومتری شهرهایی مانند بردسکن، کاشمر و خلیل آباد عبور می کند.

هرچند بر اساس بررسی های انجام شده با وجود این که گسل درونه از گسل های فعال ایران محسوب شده و زلزله های مخربی را در منطقه ایجاد کرده است، اما در منطقه ای مانند کاشمر بیش از 80 درصد سکونتگاه ها در حواشی و یا مناطق مجاور این گسل استقرار یافته اند.

با توجه به زلزله هایی که طی سال های گذشته در شهرستان های کاشمر، خلیل آباد، کوهسرخ، بردسکن روی داده و بر اساس تحلیل و بررسی های انجام شده توسط صاحب نظران و کارشنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله ای که بیدار است و شهرهایی که خوابند

زلزله ای که بیدار است و شهرهایی که خوابند