مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 10:102023-09-27سياسي

مجلس و دولت مقابل قیمت سازی مسکن سینه سپر کردند


در ارتباط با ساماندهی مسکن و مشاورین املاک مجلس قانونی را به تصویب رساند که در راستای آن جنبه های نظارتی مورد توجه هیئت وزیران و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و نقش مهمی در کنترل قیمت ها دارد.

- عبدالجلال ایری نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن، بندر گز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا گفت: در ارتباط با ساماندهی مسکن و مشاورین املاک، مجلس قانونی را گذراند و به تازگی به دولت ابلاغ کرد.

هیئت دولت در این قانون به ساماندهی مشاورین املاک در راستای کنترل قیمت ها می پردازد.

همچنین جنبه های نظارتی بر مبنای این قانون و مصوبه هیئت وزیران وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی ورود کرده است و نقش مهمی در کنترل قیمت ها خواهد داشت.

طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در جلسات متعدد کمیسیون عمران مجلس و کمیته مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً با تغییر عنوان به ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و تغییرات جدی در متن، به تصویب رسید.

این طرح در هشت محور اصلی اعم از : ساماندهی مشاوران املاک_ افزایش ضمانت اجرای قوانین اعم از قانون مالیات بر خانه خالی با تکمیل سامانه های اطلاعاتی_ قیمت گذاری بر میزان افزایش سالانه اجاره بها_ اصلاح مالیات بر درآمد اجاره برای تطبیق با اهداف اجتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس و دولت مقابل قیمت سازی مسکن سینه سپر کردند

مجلس و دولت مقابل قیمت سازی مسکن سینه سپر کردند