مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-11سياسي

مجلس موضوع ایجاد نهاد تنظیم گر توسط شورای رقابت به کمیسیون تلفیق ارجاع داد


بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد؛ در این بند شورای رقابت مکلف شده بود اقدام لازم برای ایجاد نهاد تنظیم گر را در حوزه های اولویت دار انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه،19 مهر) و در جریان ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، اجزاء 1 و 2 بند (ج) ماده 48 لایحه برنامه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در اجزای 1 و 2 بند (ج) ماده 48 آمده است به منظور تنظیم گری منسجم، شفاف و روان سازی مقررات مربوط به زنجیره های تولیدی اعم از مواد خام و نیمه خام و محصولات نهایی اقدامات زیر انجام می شود: 1- در اجرای ماده 59 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، شورای رقابت مکلف است ظرف 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، اقدام لازم برای ایجاد نهاد تنظیم گر را در حوزه های اولویت دار از جمله نفت و گاز و پتروشیمی، برق، کشاورزی و مواد غذایی، زمین و حمل و نقل، انجام دهد.

دولت مکلف است بلافاصله پس از أخذ پیشنهاد شورای رقابت، نسبت به انجام تشریفات قانونی لازم اقدام نماید.

چنانچه اجرای این حکم، مستلزم تغییر در اساسنامه و سایر قوانین مرتبط با دستگاه های اجرایی باشد، دولت مکلف است نسبت به انجام ترتیبات قانونی شامل تعیین تکلیف برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس موضوع ایجاد نهاد تنظیم گر توسط شورای رقابت به کمیسیون تلفیق ارجاع داد

مجلس موضوع ایجاد نهاد تنظیم گر توسط شورای رقابت به کمیسیون تلفیق ارجاع داد