مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 10:552023-10-19اقتصادي

ساماندهی بناهای تاریخی گیلان باید در دستورکار دستگاه های دولتی قرار گیرد


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه ساماندهی بناهای تاریخی استان باید در دستورکار دستگاه های دولتی قرار گیرد، گفت: مرمت بناهای تاریخی استان به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین و تخصیص آن از عهده دولت خارج است و بهره گیری از سرمایه گذاران .

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه ساماندهی بناهای تاریخی استان باید در دستورکار دستگاه های دولتی قرار گیرد، گفت: مرمت بناهای تاریخی استان به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین و تخصیص آن از عهده دولت خارج است و بهره گیری از سرمایه گذاران علاقمند بخش خصوصی می تواند در این راه گره گشا باشد.

ولی جهانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ساماندهی بناهای تاریخی باید در دستور کار دستگاه های دولتی فرار گیرد، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 300 بنای تاریخی استان در اختیار بخش دولتی است که 220 مورد از آنها در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده و در این راستا لازم است یا از سوی دستگاه ها مرمت و بازسازی شده یا با شرایطی معین به بخش خصوصی واگذار شوند تا با مرمت و تغییر کاربری مرتبط بتوان برای افزایش اشتغالزایی از آن بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: موضوع مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی از سال 1400 در دولت مطرح و بسیاری از ادارات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی بناهای تاریخی گیلان باید در دستورکار دستگاه های دولتی قرار گیرد

ساماندهی بناهای تاریخی گیلان باید در دستورکار دستگاه های دولتی قرار گیرد