مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 18:202023-09-30اقتصادي

زمان از بین رفتن زمین!


چه زمانی زمین با یک انقراض دسته جمعی روبرو می شود که همه انسان ها را از بین می برد؟ این سوالی است که محققان در پی پاسخ به آن هستند.

- جی پلاس به نقل از دیلی میل: محققان تاکید می کنند که سهم انتشار دی اکسید کربن ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی را که معمولاً به عنوان بزرگترین علت تغییرات آب و هوایی امروزه ذکر می شود، در نظر نگرفته اند.

نتایج مطالعه کارشناسان بریستول نشان داد که انسان ها ممکن است در عرض 250 میلیون سال منقرض شوند، اما اگر همین حالا سوزاندن سوخت های فسیلی را متوقف کنیم، این اتفاق می افتد، زیرا شبیه سازی های کامپیوتری نشان می دهد که سیاره ما با یک انقراض دسته جمعی روبرو خواهد شد که تمام پستانداران را از بین می برد.

دانشمندان می گویند که هر گونه حیاتی که در این زمان هنوز روی زمین زنده باشد، باید با دمایی از 104 درجه فارنهایت تا 158 درجه فارنهایت (40 درجه سانتی گراد تا 70 درجه سانتی گراد) مقابله کند.

اما محاسبات آن ها گازهای گلخانه ای منتشر شده از سوختن سوخت های فسیلی و دیگر منابع انسانی را در نظر نمی گیرد، بنابراین این تاریخ به احتمال زیاد نزدیک تر است.

این اولین انقراض دسته جمعی پس از انقراض دایناسورها است، حدود 66 میلیون سال پیش، زمانی که زمین به طور فاجعه بار با یک سنگ فضایی عظیم برخورد کرد، است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان از بین رفتن زمین!

زمان از بین رفتن زمین!