مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 16:302023-10-13بين الملل

جنایت اسراییل در غزه با فسفر سفید


اسراییل در کتابچه راهنمای قواعد جنگ خود گفته است که فسفر هیچ تفاوتی با بنزین ندارد که به کبریت روشن واکنش نشان می دهد و آنچه آن را از سلاح های شیمیایی متمایز می کند این است که واکنش آن بر ضد فیزیولوژی انسان نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دیده بان حقوق بشر (HRW) مدعی شده است که ارتش اسراییل اخیرا از فسفر سفید در لبنان و غزه استفاده کرده است .

الجزیره در گزارشی در این باره می نویسد: این گروه حقوق بشر اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که استفاده اسراییل از فسفر سفید را از طریق مصاحبه ها و ویدئوهایی که نشان می دهد این ماده شیمیایی به دو نقطه در امتداد مرز اسراییل و لبنان و بر فراز شهر غزه شلیک شده ، تایید کرده است.

مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای گفت: استفاده از فسفر سفید در مناطق شهری پرجمعیت که می تواند خانه ها را بسوزاند و صدمات فاحشی به غیرنظامیان وارد کند، غیرقانونی است.

ارتش اسراییل روز جمعه در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر درباره این اتهامات گفت که در حال حاضر از استفاده از سلاح های حاوی فسفر سفید در غزه بی اطلاع است.

فسفر سفید چیست؟ فسفر سفید ماده ای موم مانند و سمی است که در دمای بیش از 800 درجه سانتیگراد (تقریباً 1500 درجه فارنهایت) می سوزد و چنان حرارتی دارد که می تواند فلز را ذوب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنایت اسراییل در غزه با فسفر سفید

جنایت اسراییل در غزه با فسفر سفید