مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:002023-10-11بين الملل

لاوروف: غرب با نیت جاه طلبی ژئوپولیتیکی در قره باغ دخالت می کند


وزیر امور خارجه روسیه گفت که غرب «خدمات میانجیگری» خود را به ارمنستان و جمهوری آذربایجان «تحمیل» می کند تا از جاه طلبی های ژئوپلیتیکی خودش حمایت کند، - وزیر امور خارجه روسیه گفت که غرب خدمات میانجیگری خود را به ارمنستان و جمهوری آذربایجان تحمیل می کند تا از جاه طلبی های ژئوپلیتیکی خودش حمایت کند، نه برای صلح.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مطلبی که در سایت وزارت امور خارجه کشورش منتشر شد، تصریح کرد که بروکسل و واشنگتن با مداخله در اوضاع قره باغ، بی ثباتی را در قفقاز جنوبی به ارمغان می آورند.

او خاطرنشان کرد: اکنون که رهبران ایروان و باکو موضوع به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت دو کشور را حل و فصل کردند، زمان برقراری یک زندگی مسالمت آمیز و تقویت اعتماد فرا رسیده است.

نیروهای حافظ صلح روسیه آماده هستند تا به هر طریق ممکن در این امر مشارکت کنند.

جمهوری آذربایجان ماه گذشته پس از انجام عملیات نظامی چند روزه که منجر به تسلیم گروه های مسلح شد، بار دیگر کنترل کامل قلمرو قره باغ را به دست گرفت و عملا به یک درگیری چند دهه ای پایان داد.

مقامات باکو بارها گفته اند که از حقوق و امنیت ساکنان ارمنی در قره باغ مطابق با قوانین جمهوری آذربایجان محافظت خواهند کرد، اما بعد از این عملیات اخیر هزاران ارمنی راهی ارمنستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: غرب با نیت جاه طلبی ژئوپولیتیکی در قره باغ دخالت می کند

لاوروف: غرب با نیت جاه طلبی ژئوپولیتیکی در قره باغ دخالت می کند