مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 18:002023-09-25اقتصادي

کاهش 41درصدی حجم ذخیره آبی سد سبلان مشگین شهر


مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین شهر گفت: امسال به دلیل کاهش محسوس بارش ها و استفاده بی رویه از آب، میزان حجم ذخیره آبی سد سبلان 41 درصد کاهش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان اردبیل، ارسلان فرجی از کاهش 41درصدی حجم ذخیره آبی سد سبلانمشگین شهر خبر داد و اظهار کرد: میزان حجم مخزن سد سبلان را 105 میلیون متر مکعب است و میزان آورد سد سبلان سال گذشته 41 میلیون متر مکعب بود که امسال هم این میزان به 16 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود: هم اکنون در سد سبلان سه میلیون متر مکعب و در سد احمد بیگلو هم چهار میلیون متر مکعب آب قابل بهره برداری وجود دارد که حجم هر 2 سد در حد حجم مرده محسوب می شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین شهر ادامه داد: امسال کمبود بارش در مشگین شهر سبب شد میزان آورد سد احمد بیگلو، سبلان و 16 سد کوچک به میزان 70 درصد کاهش یابد.

چهار سد کوچک و بزرگ در مشگین شهر احداث می شود فرجی از احداث چهار سد کوچک و بزرگ در مشگین شهر خبر داد و گفت: مطالعات اولیه احداث سد اهل ایمان، خلیفه لو، دره بیگلو و قره گل انجام شده و امسال در صورت تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی این سدها شروع می شود.

وی افزود: با احداث این سدها ضمن ذخیره آب های سطحی بخش عمده ای از مشکلات آب کشاورزان مشگین شهر در آبیاری کشتز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 41درصدی حجم ذخیره آبی سد سبلان مشگین شهر

کاهش 41درصدی حجم ذخیره آبی سد سبلان مشگین شهر