مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 09:552023-10-21اقتصادي

رشد بیش از 6 درصدی اقتصادی در بهار امسال


معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور از بهار 1401 صعودی بوده است، گفت: این رشد در فصل بهار امسال به شش و دو دهم درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی برادران با حضور در برنامه ”صف اول“ جمعه 28 مهر شبکه خبر، به پرسش ها درباره وزارت صمت؛ از رفع موانع تا تسهیل فرایند تولید پاسخ داد.

  متن کامل این برنامه به شرح زیر است: مجری: یکی از موضوعاتی که شاید مطرح باشد این است که آیا طبق آن پیش بینی ها و برآورد هایی که می شد طی سال جاری یعنی طی نزدیک هفت ماه گذشته وضعیت رشد در حوزه صنعت ما پیشرفت داشته یا نه؟ محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت:، چون سؤال شما؛ سؤال خیلی مهمی است، اما اجازه دهید اگر ما می خواهیم شش ماهه را بررسی کنیم، یک بررسی جامع تری در سال های قبل داشته باشیم، بعد قضاوت کنیم درباره عملکرد شش ماهه.

ما هم در سند چشم انداز کشور و هم در برنامه های پنج ساله، رشد اقتصادی کشور را هشت درصد پیش بینی کردیم، اما متأسفانه در یک مقطع طولانی در دهه گذشته ما نه تنها به این عدد دست پیدا نکردیم بلکه قریب به صفر بوده، یعنی سالانه ما علیرغم این که جمعیت مان و انتظارات افزایش پیدا کرده و به نوعی نیاز به توسعه در کشور بوده، اما میزان رشد اقتصادی کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد بیش از 6 درصدی اقتصادی در بهار امسال

رشد بیش از 6 درصدی اقتصادی در بهار امسال