مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 15:552023-09-29اقتصادي

وزیر صمت: تولید فولاد های پیشرفته در فولاد مبارکه اصفهان در دستور کار است


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس علی آبادی در آیین راه اندازی نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، - وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تولید فولاد های پیشرفته از جمله ورق هسته در فولاد مبارکه اصفهان خبرداد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس علی آبادی در آیین راه اندازی نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه فولاد صنعت مادر است و بدون این فلز هیچ صنعتی نمی تواند شکل بگیرد، اظهار داشت: تحولات بزرگی در مسیر تولید فولاد است.

وی با اشاره به اینکه فولاد به دو روش کوره بلند و احیای مستقیم تولید می شود که احیای مهم ترین روش هاست، افزود: اگر با محدودیت گاز مواجه شویم فولاد تولید نمی شود، زیرا گاز در حکم خوراک فولاد و آب در حکم مواد لازم برای تولید فولاد است.

وزیر صمت با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می کنیم با استفاده از انرژی های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر صمت: تولید فولاد های پیشرفته در فولاد مبارکه اصفهان در دستور کار است

وزیر صمت: تولید فولاد های پیشرفته در فولاد مبارکه اصفهان در دستور کار است