مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 22:452023-09-24بين الملل

حریم هوایی نیجر بر روی هواپیماهای فرانسه بسته شد/پاریس سفیر خود را فراخواند


همزمان با اعلام بسته شدن حریم هوایی نیجر بر روی هواپیماهای فرانسه، پاریس نیز از فراخواندن سفیر خود در نیجر و پایان دادن به روابط نظامی با این کشور خبر داد.

- همزمان با اعلام بسته شدن حریم هوایی نیجر بر روی هواپیماهای فرانسه، پاریس نیز از فراخواندن سفیر خود در نیجر و پایان دادن به روابط نظامی با این کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در سخنانی اعلام کرد: تصمیم گرفتیم سفیر خود را از نیجر خارج کنیم و به روابط نظامی خود با این کشور پایان دهیم.

ماکرون افزود: نیجر دیگر کشوری نیست که تمایل به مبارزه با تروریسم داشته باشد.

وی در توضیح تصمیم فرانسه برای خارج کردن سفیر و پایان دادن به همکاری نظامی با نیجر نیز تصریح کرد که سفیر فرانسه و اعضای هیئت دیپلماتیک کشورش در نیجر طی ساعات آتی به کشورشان بازمی گردند و نیروهای نظامی تا پایان سال نیجر را ترک خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که شورای نظامی حاکم در نیجر ساعاتی قبل پرواز هواپیماهای فرانسوی بر فراز آسمان این کشور را ممنوع اعلام کرد.

سازمان هواپیمایی غیرنظامی نیجر در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: حریم هوایی نیجر برای همه پروازهای تجاری داخلی و بین المللی به استثنای هواپیماهای فرانسوی یا هواپیماهای اجاره ای فران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریم هوایی نیجر بر روی هواپیماهای فرانسه بسته شد/پاریس سفیر خود را فراخواند

حریم هوایی نیجر بر روی هواپیماهای فرانسه بسته شد/پاریس سفیر خود را فراخواند