مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 10:162023-10-12اجتماعي

رودخانه سور لالی با دفن پسماندها در محل نامناسب دچار آلودگی شده است


فرید صالحی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بازدید از محل دفن پسماندها در منطقه چم سور، نشان داد که این مکان فعلی برای دفن پسماندها نامناسب است و این مسئله منجر به آلودگی رودخانه سور و آب های زیرزمینی شده است.

وی افزود: مکان فعلی دفن زباله ها، باعث تهدید منابع زندگی مهمی مانند هوا، آب، خاک و چشم انداز طبیعی شهرستان شده است به همین دلیل، ضرورت مدیریت مناسب برای دفن پسماندها، به ویژه پسماندهای بیمارستانی، احساس می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی گفت: حفاظت از محیط زیست به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است و این دو عامل برای دستیابی به یک زندگی سالم و پربازده الزامی هستند.

وی ادامه داد: ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در حفاظت از محیط زیست برجسته است و همه اقشار جامعه باید در حفظ و صیانت از محیط زندگی خود مشارکت کنند.

تنها با این رویکرد، می توان محیط زیست پاک و سالمی را برای زندگی خود و نسل های آینده فراهم کرد.

صالحی پور، به ضرورت بی خطرسازی و دفن مناسب پسماندهای عفونی که در مراکز بهداشتی و درمانی تولید می شوند، اشاره و بیان کرد: طبق قانون مدیریت پسماند، مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها و تخلیه آنها در محیط، فروش، استفاده یا بازیافت آنها ممنوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودخانه سور لالی با دفن پسماندها در محل نامناسب دچار آلودگی شده است

رودخانه سور لالی با دفن پسماندها در محل نامناسب دچار آلودگی شده است