مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 12:152023-10-08سياسي

ضرورت جابجایی زندان ها از مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت


مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان کرمان با اشاره به مشکلات پیش روی زندان های استان کرمان، گفت: جابجایی زندان های رفسنجان، زرند و جیرفت به مکانی خارج از شهر بدلیل مسائل زیست محیطی و امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد.

- ایسنا/کرمان مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان کرمان با اشاره به مشکلات پیش روی زندان های استان کرمان، گفت: جابجایی زندان های رفسنجان، زرند و جیرفت به مکانی خارج از شهر بدلیل مسائل زیست محیطی و امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد.

رضا ذوالفعلی نژاد 16 مهرماه در نشست با رییس کل دادگستری استان و دادستان کرمان با تاکید بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس اظهار کرد: در حال حاضر از تمام مددجویانی که در زندان های استان کرمان در حال تحمل کیفر حبس هستند، 94 درصد بومی و شش درصد غیربومی هستند.

وی افزود: از این تعداد 95 درصد مرد و پنج درصد زن و 30 درصد مددجویان مجرد و 70 درصد آنان متاهل هستند، ضمن اینکه 39 درصد زندانیان را افراد سابقه دار تشکیل می دهند.

ذوالفعلی نژاد با اشاره به اینکه قریب به 67 درصد زندانیان استان کرمان را افراد کم سواد تشکیل می دهند، تصریح کرد: آمار زندانیان استان نسبت به سال گذشته، شش درصد کاهش دارد اما متاسفانه در جرم سرقت نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش وجود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت جابجایی زندان ها از مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت

ضرورت جابجایی زندان ها از مراکز شهرهای رفسنجان، زرند و جیرفت