مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 11:452023-09-27سياسي

رضوانی: بانک ها در راستای تعهدات خود تسهیلات را ارائه دهند


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش سرمایه بانک ها گفت: بانک ها در راستای تعهدات خود تسهیلات را ارائه دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی باشگاه توانا، غلامحسین رضوانی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نشست صحن علنی امروز مجلس به عنوان مخالف بحث افزایش سرمایه بانک ها در برنامه هفتم توسعه کشور بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده هشت اصلاح نظام بانکی و مهار تورم لایحه برنامه هفتم توسعه ، گفت: بر اساس الزامات قانونی و لزوم کفایت سرمایه بانک ها،  دولت افزایش سرمایه بانک ها را  در این لایحه آورده است.

وی افزود: با توجه به اینکه با افزایش سرمایه بانک ها، قدرت تسهیلات آن ها بالا می رود و معمولاً تسهیلات را در جهت خاص خود و تمایلات خود لحاظ می کنند؛ باید الزاماتی مقرر شود که بعد از افزایش سرمایه ، بانک ها در راستای تعهدات خود تسهیلات را ارائه دهند.

   بر اساس جز (2) بند (الف) ماده هشت؛ افزایش سرمایه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی غیردولتی به ترتیب زیر انجام می شود: 1-2- بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی غیردولتی موظفند پس از ابلاغ بانک مرکزی، برنامه افزایش سرمایه ابلاغی بانک مرکزی را به تصویب مجمع عمومی خود رسانده و فرایند قانونی افزایش سرمایه را آغاز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضوانی: بانک ها در راستای تعهدات خود تسهیلات را ارائه دهند

رضوانی: بانک ها در راستای تعهدات خود تسهیلات را ارائه دهند