مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 10:352023-09-23بين الملل

اتهام زنی آمریکا به ایران درباره برنامه هسته ای


وزیر خارجه ایالات متحده بدون اشاره به بدعهدی آمریکا در عمل به تعهداتش مدعی شده است که ایران «بازیگر مسئول» در برنامه هسته ای خود نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (جمعه) بدون هرگونه اشاره به عهدشکنی واشنگتن در عمل به تعهدات برجامی، توپ را در زمین ایران انداخته و مدعی شد که شد که ایران تمایلی نددارد بازیگر مسئول در برنامه هسته ای خود باشد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که بلینکن گفته است که تصمیم ایران برای ممانعت از فعالیت بازرسان هسته ای نشان می دهد که جمهوری اسلام تمایلی ندارد بازیگر مسئول در برنامه هسته ای خود باشد.

این رسانه انگلیسی با اشاره به اظهارات بلینکن ادامه داد که سخنان وزیر خارجه ایالات متحده نشان می دهد که واشنگتن در خصوص تمایل و اشتیاق تهران برای تعامل جدی در زمینه محدود کردن برنامه هسته ای اش تردید دارد.

روز شنبه هفته گذشته، رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی ضمن ابراز تأسف از تصمیم ایران برای لغو مجوز فعالیت برخی از بازرسان این سازمان، مدعی شد که تهران به آژانس نیاز دارد تا تضمین های لازم مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای آن را ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهام زنی آمریکا به ایران درباره برنامه هسته ای

اتهام زنی آمریکا به ایران درباره برنامه هسته ای