مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 17:252023-10-04اقتصادي

تمامی کاتالیست های پالایشگاه شازند بومی سازی شده است


مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند گفت: تمامی کاتالیست های مورد استفاده از پالایشگاه ،بومی سازی شده است.

- ایسنا/مرکزی مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند گفت: تمامی کاتالیست های مورد استفاده از پالایشگاه ،بومی سازی شده است.

رجبی دوازدهم مهرماه 1402 در جریان رونمایی از کاتالیست واحد RCD شرکت پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند در جمع خبرنگاران بیان کرد: کاتالیست یک ماده شیمیایی است که در تولید فرآورده های نفتی از نفت خام همچون بنزین، گازوییل، نفت کوره و گاز مایع نقش اساسی دارد.

وی با تاکید بر این که اگر کاتالیست نباشد در واقع نمی توان بنزین تولید کرد، افزود: کاتالیست انواع مختلف دارد و در پالایشگاه شازند بیش از 10 نوع کاتالیست مورد استفاده قرار می گیرد.

امروز کاتالیست واحد RCD رونمایی شد و تنها پالایشگاهی که در کشور از این نوع کاتالیست استفاده می کند پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند است که نقش مهمی در تولید بنزین کشور دارد.

رجبی تصریح کرد: واحد RCD دارای دو ردیف است که در هر ردیف 5 راکتور قرار دارد که باید از این کاتالیست ها پر شوند و در مجموع برای این تعداد راکتور 750 تن کاتالیست نیاز است.

با عبور مواد نفتی از داخل این راکتورها و گرفته شدن گوگرد و فلزات مواد نفتی، نهایتا بنزین یورو با آلایندگی کمتر در این واحد تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمامی کاتالیست های پالایشگاه شازند بومی سازی شده است

تمامی کاتالیست های پالایشگاه شازند بومی سازی شده است