مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-15اقتصادي

تاکید بر تشکیل کارگروه توسعه زرشک در خراسان جنوبی


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: برای این که زرشک به ارزش افزوده خود برسد نیازمند عزم ملی بوده و تشکیل و راه اندازی کارگروه توسعه زرشک در استان در تمام سال ضرورت دارد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: برای این که زرشک به ارزش افزوده خود برسد نیازمند عزم ملی بوده و تشکیل و راه اندازی کارگروه توسعه زرشک در استان در تمام سال ضرورت دارد.

احسان بیکی، امروز یکشنبه 23 مهر این اقدام را باعث جزیره ای عمل نکردن ارگان های مرتبط دانست و اظهار کرد: با راه اندازی این کارگروه نظارت بیشتری بر زرشک، نحوه خشک کردن، بارگاه ها، فرآوری شده و انتفاع کشاورز را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراحل مرتبط با برداشت، خشک کردن اصولی و بهداشتی زرشک قابل رصد نیست؛ برای مثال سازمان غذا و دارو، اداره کل استاندارد ادعا می کند که چون پروانه ای صادر نکرده اند نمی توانند اقدامی نظارتی انجام دهند.

بیکی با بیان اینکه 98 زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می شود، تصریح کرد: اگر خودمان برای زرشک به عنوان محصول مزیت دار استان، کاری انجام نشود کسی برای ما کاری انجام نخواهد داد اما با راه اندازی کارگروه توسعه همه موارد مرتبط با این محصول مزیت دار قابل رصد خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر تشکیل کارگروه توسعه زرشک در خراسان جنوبی

تاکید بر تشکیل کارگروه توسعه زرشک در خراسان جنوبی