مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 11:002023-10-02فرهنگي

جشنواره خشت و مهر در اردکان برگزار شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان از برگزاری جشنواره خشت و مهر در اردکان به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان از برگزاری جشنواره خشت و مهر در اردکان به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

مصطفی سپهری در این خصوص گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری، جشنواره خشت و مهر به مدت دو روز در روزهای هشتم و نهم مهرماه توسط اداره میراث فرهنگی و با مشارکت شهرداری اردکان و شرکت هورنو برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره که در محل پروژه مرمتی مازاری سنایی برگزار شد، دانش آموزان خوش ذوق اردکانی شرکت داشتند.

سپهری هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را، نمایش و ترویج خلاقیت و هنر درزمینه ی تولید خشت و نوع کاربرد آن در سازه های خشتی و ابنیه تاریخی عنوان کرد.

به گفته وی، در حاشیه این جشنواره کارگاه های آموزشی نیز برگزار شد که در آن ها، هنرمندان و صنعتگران خشت به شرکت کنندگان نکات و تکنیک های مربوط به ساخت و تزیین آثار خشت را آموزش دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی اردکان، سپهری با اشاره به اینکه این فعالیت به شرکت کنندگان فرصت می دهد تا با مهارت های لازم برای ساخت آثار خشتی آشنا شوند، از همکاری شهرداری و اداره آموزش و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره خشت و مهر در اردکان برگزار شد

جشنواره خشت و مهر در اردکان برگزار شد