مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 11:502023-10-08دانش

توازن در پذیرش دانشجو با تشکیل سازمان ملی سنجش


رییس انجمن آموزش عالی ایران با بیان برخی اشکالات در نظام پذیرش دانشگاه ها گفت: با ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور که رییس جمهور در روز دهم مهر ماده واحد تشکیل آن را ابلاغ کرد، - پذیرش دانشجو متوازن شده و با مافیای کنکور مقابله خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله سیدابراهیم رییسی، در نامه ای ماده واحده تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور را که بر اساس مصوبه جلسه مورخ 12 اردیبهشت 1402 شورای معین شورای عالی و در جلسه 883 مورخ 30 خرداد 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رییس جمهور تشکیل خواهد شد.

دکتر ابراهیم صالحی عمران رییس انجمن آموزش عالی ایران، با تاکید بر ضرورت انتشار اسناد پشتیبان و تحقیقات انجام شده در مورد این مصوبه اظهار داشت: تصور کلان این است که اشکالاتی در روند سنجش و پذیرش دانشجو وجود دارد که بخشی از آن به سازمان سنجش آموزش کشور و بخشی به نهادهای دیگر مانند وزارت آموزش و پرورش مربوط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توازن در پذیرش دانشجو با تشکیل سازمان ملی سنجش

توازن در پذیرش دانشجو با تشکیل سازمان ملی سنجش