مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 12:372023-09-24سياسي

پوشش ناهنجار زن ایرانی، کنش نیست، واکنش است


وضعیت کنونی پوشش و ناهنجاری های ناشی از آن توسط بخش قابل توجه ی از زنان و دختران جامعه واکنشی به تبعیض ها، بی عدالتی ها و تنگناهایی است که به اسم دین در عرصه های خانو ادگی و اجتماعی تجربه کرده اند.

- گروه زنان و خانواده خبرگزاری فارس؛ فاطمه شجاعی، پژوهشگر و فعال حوزه زنان و خانواده: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، برای یک زن دست یافتن به مراتب بالا، آرامش ناشی از حجاب شرط اول است.

ولی اغلب زنان ما در این آرامش، تنگناها و ظلم های مردسالارانه ای را به نام دین تحمل کردند که نهایتاً عصیان گرایانه و پر از خشم و عصبانیت به انکار این شرطِ آرامش روی آوردند چرا که با ممنوعیت و محرومیت های بسیاری به نام دین برای رسیدن به مراتب بالای کمال انسانی 1 چه در خانواده چه در اجتماع مواجه شدند! با وجود گرایش شدید زنان مسلمان در سطح جهان به رعایت پوشش با ضوابط شرعی و فقه اسلامی و خیزش عمومی و جهانی زنان به سوی بازگشت به معارف دینی تا جایی که برخی کشورها به شدت با پوشش اسلامی زنان مخالفت و حتی در قانون گذاری آن را منع می کنند اما در کشور ما علی رغم موقعیت و جایگاه الهام بخشی ایران اسلامی برای کشورهای جهان اسلام، به دلیل فقدان نگاه جامع نگر و وجود نگاه مرد سالار - خصوصاً تنگناهای فرهنگی و قانونی در حوزه خانواده -زنان و دختران ظلم، تبعیض و بی عدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش ناهنجار زن ایرانی، کنش نیست، واکنش است

پوشش ناهنجار زن ایرانی، کنش نیست، واکنش است