مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-12فرهنگي

فرازمانی بودن اشعار حافظ منجر به ماندگاری سروده های او شده است


استاد دانشگاه و مدرس زبان و ادبیات فارسی گفت: یکی از مسائلی که در شعر حافظ دیده می شود و منجر به ماندگاری اشعار او می شود، فرازمانی بودن اشعار حافظ است بدین معنا که بر روی زمان حرکت می کند و در داخل زمان نیست.

- ایسنا/خراسان رضوی استاد دانشگاه و مدرس زبان و ادبیات فارسی گفت: یکی از مسائلی که در شعر حافظ دیده می شود و منجر به ماندگاری اشعار او می شود، فرازمانی بودن اشعار حافظ است بدین معنا که بر روی زمان حرکت می کند و در داخل زمان نیست.

عباس خیرآبادی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، اظهار کرد: اشعار حافظ به صورت کروی هستند، به این معنا که از هر سو به آن ها نگاه می کنیم به یک شکلی دیده می شود و این نگاه های متفاوت افراد است که از اشعار حافظ در ذهن تداعی می شود.

برخی از شاعران از جمله مولانا، فردوسی، سهراب و فروغ مانند حافظ اشعاری کروی دارند و هر خواننده یک مطلبی را از اشعار این شاعران نیز برداشت می کند.

وی افزود: نباید به اشعار حافظ فکر کرد، زیرا واژه های اشعار او دنیایی از معنا، عمق و ژرفاست که باید به آن توجه کرد؛ در غیر این صورت می توان واژه ها را معنا کرد و خیلی هم دشوار نیست اما اشعار حافظ این گونه نیست که تنها صورت اشعار را نگاه کنیم بلکه باید از صورت به معنا پی ببریم، چراکه معنای آن لایه های مختلف دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرازمانی بودن اشعار حافظ منجر به ماندگاری سروده های او شده است

فرازمانی بودن اشعار حافظ منجر به ماندگاری سروده های او شده است