مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 11:302023-10-01بين الملل

کارشناسان سعودی: لغو روادید میان ایران و عربستان امکان پذیر است


دو کارشناس نظامی سعودی تاکید کردند که در سایه ی گسترش روابط میان ایران و عربستان در مرحله کنونی، لغو ویزای گردشگری میان دو کشور امکان پذیر است.

- دو کارشناس نظامی سعودی تاکید کردند که در سایه ی گسترش روابط میان ایران و عربستان در مرحله کنونی، لغو ویزای گردشگری میان دو کشور امکان پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عیسی آل فایع، کارشناس سعودی متخصص در امور راهبردی و امنیت بین المللی در گفت وگو با اسپوتنیک تاکید کرد که از ماه مارس و درپی توافق تهران و ریاض برای از سرگیری روابط دیپلماتیک به واسطه پکن، فصل جدیدی از روابط میان ایران و عربستان آغاز شد.

وی گفت که اجرایی شدن توافق میان تهران و ریاض از همان زمان امضا آغاز شده است.

وی که سرهنگ بازنشسته است خاطرنشان کرد: در راستای بازگشت روابط دیپلماتیک و تا زمانی که ایران رفتار مثبت با همسایگانش دارد، اجرای لغو ویزای گردشگری میان دو کشور بعید نیست.

آل فایع گفت که این امر درآمد اقتصادی برای دو طرف دارد و مبادلات تجاری را نیز افزایش می دهد، علاوه بر این روابط فرهنگی میان مردم دو کشور گسترش می یابد و باعث تسهیل روند آشنایی با میراث گردشگری می شود.

درخصوص مسائل امنیتی نیز آل فایع تاکید کرد که ملاحظاتی وجود دارد که با اجرای توافقات امنیتی دو کشور که در سال 2011 امضا شده است و انجام اقدامات پیشگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان سعودی: لغو روادید میان ایران و عربستان امکان پذیر است

کارشناسان سعودی: لغو روادید میان ایران و عربستان امکان پذیر است