مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 17:202023-10-03اقتصادي

فاز 3 کارخانه تولید کک طبس وارد مدار تولید شد


باتری های 5 و 6 کارخانه تولید کک طبس خراسان جنوبی یا همان فاز 3 این کارخانه امروز به صورت رسمی وارد مدار تولید شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از طبس، امروز با حضور جمعی از مسوولان استانی و محلی باتری های 5 و 6 کارخانه تولید کک طبس خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

این باتری ها در قالب فاز 3 کارخانه تولید کک طبس به بهره برداری رسید که با بهره برداری از آن ظرفیت تولید کک در این کارخانه به 450 هزار تن کک متالوژی در سال افزایش یافت.

با بهره برداری از این باتری ها که احداث و راه اندازی آن از سال 1400 تا کنون زمان برده است، همچنین 45 مگاوات برق به شبکه سراسری شهرستان طبس به روش بازیافت حرارتی، تزریق می شود.

جواد اشرفی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در این آیین بهره برداری از باتری های 5 و 6 مجتمع کک طبس گفت: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی، تکمیل زنجیره ارزش برای معادن است که در خراسان جنوبی و شهرستان طبس از این لحاظ دچار عقب ماندگی هایی از گذشته هستیم.

وی با اشاره به وجود 76 درصد ذخایر ذغال سنگ کشور در طبس عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی برای چندمین سال متوالی، دومین استان از حیث امنیت سرمایه گذاری شده زمینه برای تکمیل زنجیره های ارزش وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز 3 کارخانه تولید کک طبس وارد مدار تولید شد

فاز 3 کارخانه تولید کک طبس وارد مدار تولید شد