مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 17:312023-10-19سياسي

آیت الله جوادی آملی: علم بدون عمل قاتل انسان است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی؛ مفسر قرآن و شارح نهج البلاغه، 27 مهرماه در ادامه سلسله مباحث درس اخلاق با بیان اینکه خداوند خورشید و ماه و ستارگان و سیارات را مسخر انسان کرده است، گفت: حال اگر بشری تنگ نظر بود و قدرت تحصیل داشت ولی به دنبال علم نرفت و طمع و بیکاری و تنبلی نگذاشت آسمان پیما درست کند خودش مقصر است، بنابراین آنچه را خدا برای بشر خلق کرده است به تسخیر انسان در آورد.

وی افزود: در ادامه هم تاکید فرمود که تمام ره توشه آینده شما هم در این دنیا است لذا فرمود وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیْرَ الزَّادِ التَّقْوی در روایات فرمودند مگر شما مسافر نیستید؟ شما نمی پوسید بلکه از پوست به درخواهید آمد؛ مشکل بشر این است که به این فکر نیست که من مردم چه می شود.

آیا مانند پرنده است که پرواز خواهد کرد یا مانند درختی است که خشک شده و می پوسد؟ ما هیزم می شویم یا به پرواز درمی آییم؟ فرمود شما هرگز نمی پوسید و نمی میرید بلکه از پوست به در می آیید و حیات دنیوی شما تمام می شود ولی حیات دیگر آغاز خواهد شد؛ انسان مسافر است و به مقصد خواهد رسید.

*دو تعبیر در قرآن در مورد مخلوقات دنیا  آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: اگر در روایات بیان شده که دنیا مزرعه آخرت است براساس همین آیات قرآنی است؛ دو تعبیر در قرآن کریم در مور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله جوادی آملی: علم بدون عمل قاتل انسان است

آیت الله جوادی آملی: علم بدون عمل قاتل انسان است