مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 09:402023-10-19پزشكي

امید چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟


کارشناس سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: امید به آینده از یک سو زمینه ساز سلامت روان افراد است و از سوی دیگر کسانی که از سلامت روان برخوردارند، - ایسنا/خوزستان کارشناس سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: امید به آینده از یک سو زمینه ساز سلامت روان افراد است و از سوی دیگر کسانی که از سلامت روان برخوردارند، نسبت به آینده خوشبین تر هستند.

فیروزه نریمیسا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نقش امید در سلامت روان اظهار کرد: امید به عنوان یکی از شاخص های توسعه اجتماعی و سلامت روان، از متغیرهای تاثیرگذار بر کیفیت زندگی و شادابی افراد است.

امید در واقع یک حالت روانی مثبت و برانگیزاننده انسان به کار و فعالیت است که می تواند هنگام گرفتاری به فرد کمک کند؛ همان گونه که فعالیت ها و موفقیت های افراد در موقعیت های دشوار و ظاهرا غیر ممکن موجب تقویت روحیه آن ها می شود.

وی افزود: پژوهش ها نشان می دهد که منشا هر پویایی و پیشرفتی در زندگی انسان امید است و امید به آینده یکی از نیازهای اساسی انسان است زیرا انسان ناامید نمی تواند در راه تحقق اهداف فردی و اجتماعی گام بردارد.

ایجاد سلامت روانی اجتماعی با افزایش امیدواری کارشناس سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: در مفهوم دیگری، امید اجت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امید چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟

امید چه تاثیری بر سلامت روان دارد؟